تکنولوژی کامپیوتر Digipic-Bamilo-58-750x350 بامیلو هم می‌خواهد اول باشد هاست افرادیتا تکنولوژی کامپیوتر افردا دیتا افرادیتا afradata Afra Data

بامیلو هم می‌خواهد اول باشد

تکنولوژی کامپیوتر – دومین فروشگاه بزرگ اینترنتی ایران در آستانه برگزاری یک حراج بزرگ است؛ «حراجمعه»‌ای که هویت خود را از جمعه سیاه فرنگی‌ها وام گرفته و زیر نظر مدیرعاملی جوان در روزهای آینده قرار است تخفیف‌هایی بحث‌برانگیز را برای سومین سال متوالی در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد. اما در پشت صحنه‌ی حراجی که مدیران «بامیلو» به آن همچون یک سکوی پرش نگاه می‌کنند چه در جریان است؟
همهمه‌ی متمرکز

قسمت فوقانی بلوار معروف، گران و باریک «نلسون ماندلا» تقریبا در بیشتر ساعات شبانه روز با ترافیک سنگین مواجه است. برای رسیدن به دفتر بامیلو در ساختمان «IIG» (گروه اینترنتی ایران) مجبورید وارد یکی از کوچه‌های تنگ منطقه جردن شوید که باز هم ترافیک و آلودگی صوتی آن سرسام‌آور است.
ساختمان گروه اینترنتی ایران در تقاطع کوچه‌های تنگ جردن، در داخل نیز تداعی کننده حال‌وهوای شلوغ منطقه است. چند استارت‌آپ بزرگ ایران در طبقات مختلف همین ساختمان مشغول کارند و همین موضوع باعث تردد بالای افراد در آن شده است. بامیلو اما در طبقات اول و دوم همین ساختمان مستقر شده؛ مکانی که کارمندان حاضر در آن تعدادشان به ۱۴۰ نفر می‌رسد، میانگین سنی ۲۶ سال دارند و در میز‌های به هم چسبیده مشغول به کار هستند؛ افرادی که تعداد زیادی از آنها شغل اولی به حساب می‌آیند و زندگی کاری‌شان را در بامیلو آغاز کرده‌اند.
پشوتن پورپزشک، مدیرعامل ۳۲ ساله بامیلو
بامیلو در تمام ابعاد خود مانند یک استارت‌آپ می‌ماند که مقیاس بزرگ‌تری پیدا کرده. اگرچه در نگاه اول می‌توان جذب لوکس بودن نسبی دفتر آن شد اما در ورای آن، فرهنگ استارت‌آپی، همهمه‌ای که به گوش می‌رسد، مدیرعاملی که میز مشخصی برای کار ندارد و هر روز مکانی از دفتر را برای کار انتخاب می‌کند، یادآور خود استارت‌آپی کوچک است که حالا رشد یافته و توانسته بدون از دست دادن فرهنگ قبلی‌اش، به سوی بلوغ حرکت کند و عنوان دومین فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران را به خود اختصاص دهد.
هیاهو و همهمه در کنار دقت به شکل عجیبی تم‌های اصلی در بامیلو هستند. اگرچه نگاه‌های بسیاری به مانیتورها خیره شده‌اند اما در کنار همین آرامش، همواره چندین نفر در حال رفت‌وآمد و صحبت در سالن هستند؛ فضایی که اگر به کار در سکوت عادت دارید چندان برای‌تان جالب نیست اما «پشوتن پورپزشک»، مدیرعامل جوان و ۳۲ ساله این فروشگاه اینترنتی می‌گوید که عاشق این هیاهوست و به او انرژی می‌دهد. همهمه‌ای که به گوش می‌رسد البته بی‌ارتباط به اتفاقی که در چند روز آینده رخ می‌دهد نیست. بامیلو برای بار سوم می‌خواهد حراجمعه را برگزار کند؛اتفاقی که به گفته پورپزشک، در دو سال گذشته باعث جهش روبه‌جلوی بامیلو و افزایش کاربران وفادار آن بوده است.
در قلمروی IIG

بامیلو به همراه چند استارت‌آپ دیگر از جمله اسنپ، اسنپ‌فود، پین‌تاپین و زودفود همه زیر نظر یک سرمایه‌گذار به نام گروه اینترنتی ایران فعالیت می‌کنند و پورپزشک که از روزهای ابتدایی کلید خوردن پروژه آماده‌سازی بامیلو با همین سرمایه‌گذار همراهی کرده، می‌گوید که همین سرمایه‌گذار از ابتدای کار حساب ویژه‌ای را روی بامیلو باز کرده بود و بخش زیادی از منابع به همین پروژه اختصاص داشت.
در حال حاضر بامیلو و اسنپ، هیجان‌انگیزترین پروژه‌های گروه اینترنت ایران هستند اما برخلاف آنچه پیشتر تصور می‌شد، اسنپ موفق شد تا تاثیر بیشتری روی جامعه بگذارد و شهروندان چندین شهر بزرگ کشور را با خدمات اینترنتی آشنا کند. با این حال، پشوتن پورپزشک می‌گوید که نوع خدمات بامیلو و اسنپ از دو رنگ هستند:

«طبیعت این دو کسب‌وکار از پایه با هم متفاوت هستند. اسنپ نیاز هر روز مردم است و من آن را مانند یک کالای مصرفی روزانه می‌بینم. از طرفی جای خالی چنین کسب‌وکاری در بازار احساس می‌شد. بامیلو اما یک فروشگاه آنلاین است که هزینه درگیر کردن کاربران با آن به مراتب بیشتر است. مدل کسب‌وکار ما به شکلی است که گاهی کالاهایی را به کاربران بفروشیم که الزاماً نیاز روزمره آنها نیست. وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که سرعت رشد اسنپ به مراتب بالاتر بوده است اما با نگاه به بامیلو می‌بینیم که این شرکت در مسیری رشد کرده که در آن یک قطب ثابت وجود داشته و حالا خود بامیلو تبدیل به یک قطب دیگر شده است. این به نظر من یک موفقیت بزرگ است. حتی زمانی که سرعت رشد را با فروشگاه‌های آنلاین دیگر مقایسه کنیم، می‌بینیم که سرعت رشد مطلوبی داشته‌ایم. ما در هر ماه به نسبت ماه قبل ۱۰ الی ۱۵ درصد و به شکل سالانه حدود ۱۵۰ درصد رشد داریم. اما رشد کسب‌وکارها بیشتر به نوع مدل آنها بستگی دارد. استارت‌آپ‌های خدماتی مانند اسنپ یا حتی اسنپ‌فود در بازه‌هایی می‌توانند حرکت سریع‌تری داشته باشند.»

علی‌رغم رشدی که پورپزشک از آن می‌گوید، گروه اینترنت ایران به اتخاذ تصمیمات ناگهانی مشهور است و تا کنون چندین بار تصمیم به عدم ادامه کار یک پروژه گرفته و یا آن را با یک پروژه دیگر ادغام کرده است. ادغام فروشگاه اینترنتی «موزاندو» با بامیلو، ادغام «زودفود» و «بدوفود»، و یا تغییر زودفود به «اسنپ‌فود» از همین تصمیمات بوده‌اند. اما آیا بامیلو با روندی که در این سه سال طی کرده می‌تواند جایگاه مستحکمی در قلمروی IIG داشته باشد و حتی با پشت سر گذاشتن اسنپ، تبدیل به پرچمدار اصلی این گروه شود؟ مدیرعامل بامیلو در پاسخ به این پرسش می‌گوید:

«کسب‌وکار موزاندو آنطور که قرار بود پیش نرفت و تصمیم گرفته شد تا این دو فروشگاه با هم ادغام شوند که اقدامی در راستای تقویت بامیلو بود. زودفود هم تنها یک تغییر نام داشت و چیز دیگری جابه‌جا نشد. نرخ رشد ما که ۱۰ الی ۱۵ درصد در هر ماه است، خودش به تنهایی صحبت می‌کند که ما به چه نقطه‌ای حرکت می‌کنیم و هدفمان چیست. در حال حرکت به سوی اول شدن در بازار فروش اینترنتی هستیم.»

«پول من کجاست؟»

شاید استفاده از لغت «فروشگاه» برای بامیلو چندان صحیح نباشد. بامیلو فروشگاهی نیست که با سرمایه خودش کالایی را تهیه کند و سپس آن را در اختیار کاربر قرار دهد؛ مدل کسب‌وکار بامیلو از ابتدا توانمندسازی بازار سنتی و تطبیق آنها با بازار آنلاین بوده است. بامیلو فروشنده هیچ‌ کالایی نیست و تمام اجناس از سوی تامین‌کنندگان ارائه می‌شوند، تامین‌کنندگانی که حتی در انتخاب قیمت کالای خود آزاد هستند؛ هرچند این آزادی در برخی مواقع بهای سنگینی هم برای بامیلو به همراه داشته است.
پورپزشک اعتقاد دارد که بامیلو اولین فروشگاه اینترنتی بزرگ ایران است که به سراغ این مدل از کسب‌وکار رفت: «بامیلو امروز بیش از ۴۰۰۰ تامین‌کننده کالا و حدود ۲۵۰ هزار کالای فعال در سایت خود ارائه می‌دهد. مفهوم «Market Place» در ابتدا برای بسیاری از بازاری‌ها ناشناخته بود. می‌گفتند ما کالا را به شما می‌فروشیم، پولمان چه می‌شود؟ برای آنها قابل لمس نبود که ما کالا را آنلاین در اختیار مخاطب قرار می‌دهیم، سفارش می‌گیریم، کالای آنها به مرکز عملیات ما می‌آید و برای کاربر ارسال می‌شود. زمان زیادی را صرف تطبیق آنها با جهان نو کردیم و حالا سایر فروشگاه‌های آنلاین هم متوجه شده‌اند که آینده، از آن Market Place است و برای رشد باید به این سو حرکت کنند. این‌ همان نقطه‌ایست که ما می‌توانیم سرعت بگیریم چرا که زیرساخت ما از ابتدا برای همین‌کار توسعه یافته اما دیگران به مدل خرده‌فروشی آنلاین فکر می‌کردند.»
تامین‌کنندگان در قیمت‌گذاری آزاد هستند و پورپزشک این موضوع را یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های چنین سیستمی می‌داند:

«ما نباید قیمت را تعیین کنیم؛ تمام تامین‌کنندگان اکنون با یک سود منطقی کالاهای خود را در بامیلو عرضه می‌کنند و اگر غیر از این باشد، کالای آنها یا خریداری نمی‌شود و یا برگشت می‌خورد و در نهایت متوجه می‌شوند که باید قیمت بهینه‌تری را در اختیار مشتری قرار دهند. بامیلو یک پلتفرم است که امکان تجربه تجارت الکترونیک را به تامین‌کنندگان می‌دهد.»

اتکای کامل به تامین‌کنندگان اما مشکلاتی را هم به وجود می‌آورد. گاهی کاربران از عدم دریافت یک کالای اصلی شکایت داشته‌اند و پورپزشک نیز این موضوع را به شکل کامل رد نمی‌کند، اما می‌گوید که درصد چنین اتفاقی ناچیز بوده:

«حتی اگر کالا اصل باشد اما از طریق مراجع رسمی وارد کشور نشده باشد، ما آن را جنس تقلبی می‌دانیم. در چنین سطحی از عملیات، امکان دارد که اشتباهاتی صورت گیرد اما به شکل تصادفی کالاها را چک می‌کنیم تا جنس اصل به دست مشتری برسد. از سوی دیگر کاربر حتی اگر حدس بزند که کالای دریافتی تقلبی بوده، می‌تواند آن را برگرداند و سیستم بازگشت ۱۰۰ روزه ما به همین دلیل پایه‌گذاری شده. کاربر می‌تواند حتی اگر نظرش تغییر کرده و محصول با سلیقه‌اش سازگار نیست آن را برگرداند. مرکز توسعه تجارت که «ای-نماد» را در اختیار ما می‌گذارد فروشگاه‌ها را ملزم می‌کند تا ۷ روز کالای خود را از کاربر پس بگیرند. ما ابتدا این زمان را به ۳۰ روز ارتقا دادیم و پس از دریافت بازخوردهای مثبت، آن را به ۱۰۰ روز رساندیم. در نهایت هم اگر متوجه شویم که یک تامین‌کننده کالای تقلبی در اختیار کاربران گذاشته، با او قطع همکاری می‌شود.»

در حال حاضر استاندارد جهانی برگشت کالا از فروشگاه‌های آنلاین ۳۰ روز است و با وجود قانون برگشت ۱۰۰ روزه کالا در بامیلو، پورپزشک اعتقاد دارد که درصد برگشتی‌ها بسیار ناچیزند. با این‌حال همین اواخر هم کاربران بسیاری در توییتر از برگشت دادن کالا و عدم دریافت پول خود گلایه کرده بودند که پورپزشک این موضوع را به مشکلات زیرساختی بانکی که با بامیلو همکاری می‌‌کرد مرتبط می‌داند: «ما باید برگشت وجه را به همان سیستم اعلام کنیم. بانک بر اساس سیاست‌هایی که دارد، پول را به همان کارتی که پرداخت از آن انجام شده برمی‌گرداند. این سیستم اخیراً دچار اختلال شده بود و برخی مشتری‌های ما از این بابت گلایه داشتند که حق هم با آنهاست و ما بابت این اختلال بانکی از آنها عذرخواهی می‌کنیم. هدف ما این است که در اسرع وقت و حداکثر تا ۴۸ ساعت مبلغ را برگردانیم.»
جنگ سهم و خدمات

اگرچه برادران محمدی در نشست خبری ماه گذشته خود عنوان کردند که «دیجی‌کالا» سهمی بالای ۹۰ درصد از بازار فروشگاه‌های آنلاین کشور را در اختیار دارد اما مدیرعامل بامیلو اعتقاد دارد که میزان این سنجش صحیح نبوده و بامیلو اکنون به راحتی بالای ۳۰ درصد از سهم فروش آنلاین ایران را از آن خود کرده است.
اما فارغ از سهمی که هر فروشگاه بزرگ ادعای خود را در مورد آن دارد، مزیت بامیلو نسبت به دیجی‌کالا چیست؟ پورپزشک باور دارد که بامیلو خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهد که فروشگاه‌های دیگر هنوز قادر به ارائه آنها نبوده‌اند و در پاسخ به این پرسش، سه نکته را مثال می‌زند: «ما تنها فروشگاه اینترنتی هستیم که به کاربر اجازه می‌دهیم تا ۱۰۰ روز پس از خرید خود، کالا را مرجوع کند. همین موضوع باعث ایجاد حس اعتماد در مشتری می‌شود. از سوی دیگر ما امکان پرداخت در محل را تمام کشور امکان‌پذیر کرده‌ایم که من آن را در سایر فروشگاه‌ها کم دیده‌ام. در حال بهتر کردن زمان ارسال کالا هستیم و در حال حاضر در تهران، سفارشات را نهایتاً در ۴۸ ساعت به دست کاربر می‌رسانیم. ولی به هر حال طبق قواعد Market Place، متغیرهای متعددی برای ارسال سریع کالا وجود دارد که به مرور زمان قابل کنترل خواهند شد.»
اگرچه بامیلو اکنون میانگین ارسال کالا در تهران را نهایتا ۴۸ ساعت اعلام می‌کند اما کافیست سری به شبکه‌های اجتماعی بزنید و برخی گلایه‌های کاربران در ماه‌های اخیر را در مورد زمان ارسال سفارش مطالعه کنید؛ گلایه‌هایی که تعدادشان نیز کم نیست.
آنطور که پورپزشک می‌گوید، بامیلو همواره در حال اصلاح خود است. دست‌کم اکنون به نظر می‌رسد که تجربه‌های بیشتری کسب‌ کرده و حتی در ماه‌های اخیر هم صیقل خورده. پورپزشک از خلق یک تجربه بی‌نقص در خرید اول، از لحظه سفارش تا آراستگی شخصی که کالا را تحویل خریدار می‌دهد می‌گوید و اشاره می‌کند که تمام نظرات منفی را در شبکه‌های اجتماعی می‌خواند.

او ساختار تحویل کالا در بامیلو را همسان با دیجی‌کالا نمی‌داند و فرآیند سفارش کاربر تا تحویل کالا را به او، اینچنین توضیح می‌دهد: «سفارش ثبت می‌شود، تامین‌کننده از طریق پنل مطلع می‌شود، کار برای مرکز عملیات بامیلو ارسال می‌شود، کالاهای مختلفی که یک کاربر سفارش داده تجمیع می‌شوند و سپس همین مرکز سفارش را برای مشتری ارسال می‌کند. زمان دریافت کالا از تامین‌کننده برای ما اهمیت زیادی دارد و اکنون سعی می‌کنیم برای حل این مشکل، تامین‌کنندگان را با طرح‌هایی تشویق به همکاری بهتر و ارسال سریع‌تر کنیم. سعی می‌کنیم شفاف‌تر مراحل پردازش کالا را برای مشتری اطلاع‌رسانی کنیم؛ اتفاقی که در چند ماه گذشته افتاده است. شما پس از انتخاب استان محل سکونت و شهر خود، اطلاع پیدا می‌کنید که کالا در چه بازه زمانی به دستتان می‌رسد. الگوریتم محاسبه زمان، با یادگیری ماشینی و بر اساس عملکرد تامین‌کننده به شکل مستمر آپدیت می‌شود.»
مدیرعامل بامیلو عقیده دارد که حساسیت در مورد زمان ارسال کالا در ایران بالاست و «آمازون» به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین جهان نیز در بیشتر موارد سفارشات کاربران را بین یک هفته‌ الی ده روز به دست آنها می‌رساند: «برای مردم سایر نقاط جهان این موضوع طبیعی است که یا کالای خود را بخش به بخش دریافت کنند و یا کالا در بازه زمانی یک هفته الی یک ماه به دست‌شان برسد. شاید بخشی از این موضوع، مربوط به هیجان خرید باشد. این هیجان را درک می‌کنیم و سعی می‌کنیم سطح استانداردمان را افزایش دهیم.»
اثر سرمایه

دیجی‌کالا و بامیلو هر دو در یک سال اخیر جذب سرمایه داشته‌اند تا بتوانند خدمات‌شان را به شکل گسترده‌تری در اختیار مخاطبان قرار دهند. اگرچه دیجی‌کالا ماه گذشته خبر از جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری داد اما بامیلو حاضر به ارائه رقم سرمایه‌گذاری اخیر ایرانسل در این شرکت نیست که دلیل این موضوع، عدم تمایل سرمایه‌گذار به بیان شدن مبلغ ذکر می‌شود.
دیجی‌کالا با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری زیرساخت اصلی خود یعنی مرکز پردازش سفارشات بزرگی توسعه داده که به گفته مدیرانش، امکان پردازش ۳۰۰ هزار کالا را در روز دارد و بزرگترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه است. پورپزشک اما باور دارد که بامیلو اینگونه از بازی خارج نخواهد شد: «پس از سرمایه گذار اول یعنی MTN، کمتر از یک سال قبل ایرانسل پروسه سرمایه‌گذاری را در بامیلو آغاز کرد. ما بر اساس اینکه چه رقیبی چه سرمایه‌ای جذب کرده، به کار خود شتاب نمی‌دهیم بلکه برنامه‌های تجاری خودمان را داریم و بر اساس آنها حرکت می‌کنیم. مرکز عملیاتی بامیلو در حال حاضر ظرفیت ارائه خدمات برای بیش از پنج برابر سفارش‌های موجود را دارد که البته برای حراجمعه تمهیدات خاصی در نظر گرفته ایم.»

پورپزشک ادعای سهم ۹۰ درصدی دیجی‌کالا از بازار فروش آنلاین را قبول ندارد و حتی ایستادن در مقام اول را برای بامیلو در آینده متصور است: «اول بودن در DNA بامیلو نهادینه شده. برای اول بودن تلاش می‌کنیم و می‌خواهیم بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی از دید مخاطب در ایران باشیم. نمی‌دانم بر اساس چه داده‌ای عدد ۹۰ درصد سهم دیجی‌کالا اعلام شده است. بر اساس بررسی که خودمان انجام دادیم و حجم محصولاتی که به فروش می‌رسانیم، برآورد ما این است که بیش از ۳۰ درصد از سهم بازار را در اختیار داریم.»
حراجمعه و حواشی‌اش

بامیلو امسال برای سومین بار حراجمعه را در ایران همزمان با جمعه سیاه برگزار می‌کند؛ اتفاقی که باعث شده تا تمام دفتر این فروشگاه با بنرهای مختلف این رویداد تزیین شود. استیکر حراجمعه به پشت تمام مانیتورهای کارمندان چسبیده و بعضی از همین افراد به من می‌گویند که روزهای اخیر در ابتدای صبح وارد شرکت می‌شوند و در پایان شب از آن خارج. مدیرعامل بامیلو می‌گوید که خود کارمندان در این شرایط مشتاق به کار هستند و از آنها درخواست نداریم که تا آخرین ساعات روز در دفتر بمانند، اما خودشان مایل به این‌کار هستند و حتی در این ایام، در روزهای تعطیل هم حاضر می‌شوند تا همه چیز برای حراجمعه سوم طبق روال پیش رود.

پورپزشک می‌گوید که همین کمپین‌ها باعث بیدار شدن بازار اینترنتی ایران و آغاز کمپین‌های دیگر شد: «بزرگ‌ترین حراج سال برای ما حراجمعه است. در این مدل، کالاهای خاص را با تخفیف‌های خاص ارائه می‌دهیم. سال گذشته در یک ساعت اول دو میلیون بازدید داشتیم. در این کمپین‌ها جهش بزرگی را تجربه می‌کنیم و همین مدل از کمپین به ما کمک کرده تا به سهم ۳۰ درصدی از بازار فروش آنلاین برسیم. سهم فروش اینترنتی در ایران یک درصد از بازار خرده‌فروشی است در حالی که سه سال پیش زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم، این سهم نیم درصد بود و ما در افزایش آن نقش داشته‌ایم.»
آنطور که مدیران بامیلو می‌گویند، این فروشگاه در پی جذب کاربران دیجی‌کالا نیست بلکه می‌خواهد کاربرانی که به شکل معمول از اینترنت استفاده می‌کنند و آشنایی خاصی با خرید آنلاین ندارند را به سمت بهره‌گیری از سرویس خود سوق دهد. به همین دلیل تبلیغات بامیلو برای حراجمعه هیجان‌انگیز هستند. در سال‌های گذشته، خبر از تخفیف‌های بالای پنجاه درصد نیز به این هیجان می‌افزود و حتی گزارش رسید که یکی از تامین‌کنندگان در یک روز بالای ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. اما برگزاری این کمپین در دو دوره گذشته با حواشی‌ بسیاری همراه بوده و عده زیادی از کاربران از کمبود کالاهای با تخفیف بالا گلایه داشته‌اند.
پورپزشک دقیق صحبت می‌کند اما دقیق‌تر گوش می‌دهد.
پورپزشک در رابطه با تعداد محدود کالاها می‌گوید: «مدل و طبیعت کمپین بلک فرایدی همین است؛ کالای خاص مثل آیفون هیجان را به وجود می‌آورد و به طور کلی بلک فرایدی در تمام دنیا اینطور است که از هر کالا تعداد محدودی با تخفیف بالا ارائه شوند. معمولاً کسانی هم که تجربه خوبی از اینگونه خرید‌ها دارند اعلام نمی‌کنند و تجربه‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. از طرفی تعداد زیادی کالا در این کمپین با تخفیف‌های منطقی عرضه می‌شوند اما تخفیف‌های هیجان‌انگیز برای تعداد محدودی کالای محبوب ارائه می‌شود.»
وی در مورد تعداد کالاهای ایرانی فروش رفته در حراجمعه قبلی می‌گوید:

«بالغ بر ۶۰ درصد کالاهای مربوط به بخش مدوپوشاک که فروخته شدند ایرانی بودند. امسال به دلیل اضافه شدن مواد غذایی به این حراج، بیشتر خواهد شد. جالب است بدانید در ابتدای فعالیت ما، کارگاه‌های ایرانی زیادی وجود داشتند که پوشاک تهیه می‌کردند و آن را با مارک خارجی به فروش می‌رساندند. به دلیل غیر اصل بودن این کالاها، بامیلو نمی‌توانست آنها را در وب‌سایت قرار دهد اما آنها را به سمتی سوق دادیم تا برای خودشان برندسازی کنند و محصولات را در بامیلو بفروشند.در اصل آنها را تشویق کردیم تا کالای خود را به عنوان یک محصول ایرانی به مردم بشناسانند.»

مدیرعامل بامیلو از حراجمعه امسال می‌گوید و خبر می‌دهد که تمام تخفیفات از طرف تامین‌کنندگان ارائه نمی‌شود و خود بامیلو بودجه‌ای را برای این‌کار در نظر گرفته، هرچند که فعلاً از بیان رقم این بودجه امتناع می‌ورزد.
سال گذشته یکی از مشکلات اصلی کاربران، تاخیر در دریافت کالایی بود که آن را در حراجمعه خریداری کرده بودند. پورپزشک در این باره می‌گوید: «سال گذشته بعضی محصولات را داشتیم که حتی بالای یک هفته به دست مشتری رسید و در این فرآیند با آنها صحبت می‌کردیم و اطلاع‌رسانی‌های لازم به آنها داده می‌شد اما امسال تلاش کرده‌ایم تا با آمادگی بالا به سراغ این رویداد برویم.»
The post بامیلو هم می‌خواهد اول باشد appeared first on دیجیاتو.

منبع : دیجیاتو بامیلو هم می‌خواهد اول باشد

این مطلب توسط ربات سایت تکنولوژی کامپیوتر درج شده است و مسئولیت های حقوقی مطالب منتشر شده بر عهده منبع سایت دیجیاتو می باشد.


افرادیتا,افرا دیتا , Afra Data , AfraData , هاست وردپرس افرادیتا , هاست افرادیتا AfraData , وبلاگ محمد عادلی

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *