تکنولوژی کامپیوتر Snapp-Logo-copy-800x450-1-750x350 آیا لوگوی جدید اسنپ می‌تواند به یک نماد تبدیل شود؟ هاست افرادیتا تکنولوژی کامپیوتر افردا دیتا افرادیتا afradata Afra Data

آیا لوگوی جدید اسنپ می‌تواند به یک نماد تبدیل شود؟

تکنولوژی کامپیوتر – تغییر مرز مشخصی ندارد؛ گاهی به جزئیات بصری محدود می‌شود و گاهی تا زیر و رو کردن تمام سازوکارها پیش می‌رود. اما آنچه مهم است اینکه تغییر اصولی انجام شود و حس نوستالژیک مخاطبان را خدشه‌دار نکند بلکه مانند انقلابی، جایگاه برند را در ذهن مخاطبان توسعه دهد. اسنپ هم این روزها هویت بصری خود را تغییر داده؛ تغییری که حس نوستالژیک کاربرانش را بیدار کرد و در کنار تحسین عده‌ای، برخی هم این تغییر را نقد کردند.
«میثم ملاشریفی» مدیر بازاریابی اسنپ می‌گوید تغییر هویت بصری اسنپ برای آنها به مثابه یک تحول بزرگ است؛ تحولی که سعی کردند صفر تا صد آن را در راستای هدف و چشم‌انداز اسنپ پیش ببرند. ضمن آنکه تلاش کردند تا با یکپارچه کردن هویت بصری برندهای زیرمجموعه‌های اسنپ و خدماتی که ارائه می‌دهند، یک قدم بزرگ دیگر هم بردارند.
ملاشریفی معتقد است از آن‌جائیکه خدمات اسنپ به طور مستقیم با مردم ارتباط دارد، تقویت یک حس خوب به واسطه این تغییر اولویت داشت: «این‌که بتوانیم بگوییم یک قدم بزرگ دیگر برداشتیم و حالا یک‌صدا شده‌ایم.»

اما ری‌برندینگ در هر ابعاد و به هر شکلی ممکن است با موافقت‌ها و مخالفت‌های زیادی روبه‌رو شود. بعضی‌ها با دیدن تغییرات تازه به برند مربوطه افتخار می‌کنند و بعضی دیگر آن را نقد می‌کنند.
«امراله فرهادی»، گرافیست کهنه‌کار و مدیر «مدرسه‌ ویژه» باور دارد که اگر کسی بخواهد به طور حرفه‌ای درباره خوب یا بد بودن یک لوگو یا ری‌برندینگ نظر بدهد، باید ابتدا هدف و استراتژی پشت پرده آن را بداند تا بتواند درست نظر بدهد وگرنه اظهارنظر لحظه‌ای تنها نظر شخصی آدم‌ها و سلیقه آن‌هاست و اصولی و حرفه‌ای نیست:
«تغییر هویت بصری به منظور توسعه جایگاه اسنپ در ذهن مخاطب اقدامی منطقی و حساب‌شده است. یگانگی موجود در دیزاین جدید، دقیقا با هدف برند اسنپ همسو است و به درستی انجام شده. حالا ممکن است کسانی که دست به قلم طراحی هستند با دیدن لوگوی جدید بگویند اگر فرمش این‌طور یا آن‌طور بود بهتر می‌شد. این در حالی است که شاید این فرم‌ها به دلیلی ایجاد شده‌ باشند که دیگران از آن خبر ندارند و نمی‌دانند چه استراتژی‌ای را دنبال می‌کند. در مورد انتخاب رنگ هم دقیقا داستان همین است؛ حتما در پس انتخاب این رنگ، تعریف و معنای خاصی با توجه به استراتژی‌ها و اهداف برند وجود دارد که بنا بر همان مستدلات پذیرفته شده است. تا زمانی که کسی خبر از پشت‌پرده استراتژی‌ها نداشته باشد، نمی‌تواند قضاوت درستی کند.»
حالا اسنپ با ظاهری جدید و تغییری بزرگ میزبان همراهانش است؛ تغییری که به اعتقاد فرهادی باید تمام و کمال به خاطر مخاطب انجام شود تا در نهایت عبارت «چه خوب» را به زبان بیاورد: «مخاطبان اگر احساس کنند کاری به سودشان انجام شده، حتما استقبال می‌کنند. آن‌ها همیشه دنبال این هستند که بدانند هر تغییری چه فایده‌ای برای‌‌شان دارد و کجای این تغییر هستند.»

اسنپ می‌گوید در جریان تولد دوباره‌اش می‌خواهد این پیام را بدهد که «همراه این تغییر باش!» یعنی با زبان ساده و بدون هیچ مقدمه‌‌ای از مخاطبانش می‌خواهد که در این تغییر بزرگ همراه آن‌ها باشند. به عقیده اسنپ این پیام یک قدم بزرگ به سمت صمیمی شدن بیشتر با مخاطبان است که به زبانی خودمانی از آنها درخواست همراهی می‌کند چرا که کاربران هم جزئی از این تغییر هستند. فرهادی می‌گوید:
«گاهی یک لوگو تا حدی ارزشمند می‌شود که دیگر در قواره یک لوگوی تنها نیست و حکم یک نماد یا نشانه معتبر را پیدا می‌کند. وقتی لوگو به نماد یا نشانه تبدیل شود،‌ ناخواسته دیگر نمی‌تواند کاری جز آن‌چه به صلاح مخاطبانش است انجام دهد. بنابراین تمام مدت به نوعی در انحصار نگاه مخاطبانش است و باید طوری برخورد کند که این رفتار کوچکترین خدشه‌ای به شخصیت او وارد نکند.»
اما به نظر شما آیا لوگوی جدید اسنپ در آینده می‌تواند حکم یک نماد را پیدا کند و فارغ از تصویر ظاهری، در مسیری بهتر همراه مخاطبانش باشد؟
The post آیا لوگوی جدید اسنپ می‌تواند به یک نماد تبدیل شود؟ appeared first on دیجیاتو.

منبع : دیجیاتو آیا لوگوی جدید اسنپ می‌تواند به یک نماد تبدیل شود؟

این مطلب توسط ربات سایت تکنولوژی کامپیوتر درج شده است و مسئولیت های حقوقی مطالب منتشر شده بر عهده منبع سایت دیجیاتو می باشد.


افرادیتا,افرا دیتا , Afra Data , AfraData , هاست وردپرس افرادیتا , هاست افرادیتا AfraData , وبلاگ محمد عادلی

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *